2008. november 8., szombat

Home Alone

Ez a cím így talán nem mindenkinek ismerős. Ha azt mondom Reszkessetek betörők, akkor máris minden világos. Elvégre ki ne ismerné ezt a remekművet.

Első felvonás: 1990

Nagy családi karácsony készülődik Párizsban. Mivel nagy a család, nagy a készülődés is. Végül mindenki elkészül, repülőre száll és irány Európa. Csak egy probléma van. Kevin otthonmaradt! Jaaaaaaj! Szegény lurkó mit fog csinálni karácsonykor egyedül otthon? Válasz: Jól érzi magát, a százasnak cseppet sem mondható szülők nélkül. Majd amikor majdnem elkezd unatkozni két mindenre elszánt, ámde teljesen tökkelütött betörő ki akarja rabolni a házat. És innentől kezdve azt hiszem tudjuk mi történik. Kevin Macgivert megalázó módon eszkábál össze különböző betörőelhárító csabdákat. Amik egészen jól működnek és kifejezetten röhejesen tiporják sárba a két tökfilkót. Nem tudom mennyi a valós esély arra, hogy valakit fejenk**nak egy téglával és nem szakad be a feje, de maradjunk annyiban, hogy a film nem a realitásokról szól.
Az se reális, hogy minden áldott karácsonykor levetítették. Mért? Aztán csodálkoznak a szülők, hogy a kölök a frissen kapott távirányítós kocsira webcamot szerel és elindul betörőt irtani. De ez van. Ezek a karácsonyi esték adtak lehetőséget arra, hogy a lassan alkoholistává és drogfüggővé váló Macauli Culcint fénykorába láthassuk.(Volt ezen a filmen kívül értékelhető szerepe?)
Nálam ez a reszkessetek betörők láz egyszer egy hétre kifejezetten meghatározó volt. Kb. 7 éves lehettem amikor egy családi egy hetes hajdúszoboszlói nyaralás alkalmával minden egyes reggel megnéztem az első részt, ezzel a VHS szalagját gyakorlatilag használhatatlan ronggyá téve. Innentől érthető mért nem vagyok oda a karácsonyi Home Alone editionért.

Második felvonás: 1992

Kevin ezúttal New Yorkban fut össze ugyanazzal a két fajakóval, akik az első részben ki akarták rabolni.(na erre is mennyi az esély?) Szóval pofáraesésekből itt sincs hiány. Van téglával dobálózás, elektrosokk, gödörbe esés, seggbe puska lövés, a fájdalom okán kiadott érthetetlen, gügyögő emberi hangok. Úgyhogy viccesnek vicces. Bár megint csak megnézném ki az aki egy ekkora áramütést túl él. Sokak kedvenc alakja biztos a csúnya, öreg, de kedves galambos néni volt. Én is komáztam a nénit. Jó arc volt. A második rész szerintem rendben van. Nézhető vicces...

Harmadik felvonás: 1997

Erre anno nyertem egy mozijegyet. Bár ne így lett volna! Más színészek,ami érthető, elvégre furcsa lett volna a közben kicsit megnőtt és egyre züllő Kevint látni a képernyőn. Ami viszont pocsék, azok a százszor elsütött poénok. A távirányítós kocsi, fejbe kólintás... Valahonna ismerős nem? Egyszóval pocsék. Bár ne láttam volna! Egy falatni gyermekkorromboló.

Negyedik felvonás:

Ezt már nem láttam. És milyen jó! Egy internetes hozzászólás szerint "ez elviselhetetlenül rossz".

Nincsenek megjegyzések: