Gondolom sokan szenvedtek még az Mc Hawer (ez a W is minek?) és Tekknő formáció népkárosító tevékenységétől, de kevesen tudjátok, hogy volt az az idő, amikor még Mc Hawer nélkül, csak Tekknő néven futott a banda. 1995-ben jelent meg ez a fészer-Scooter jellegű lemez a maga csúnyán kilopott, és helyenként röhejesen felhasznált akkori rave zenék hangmintáival. Ez a gumicsizma-techno tette népszerűvé, és a falusi diszkó-istállók, valamint kicsúszott szilveszteri mulatságok állandó szereplőivé a fiúkat.
A rongyosra hallgatott kazetta előlapján rajzolt malacok szüretelnek, és vedelnek idilli környezetben. Lehet, hogy én vagyok szőrszálhasogató, de mintha különféle húsipari termékek szerepelnének itt szétszórva. Az állatvilág kannibalizmusa már ide is elért. Feltűnik még egy „disznómadár”, fogalmam sincs milyen megfontolásból, valamint egy fehér kutya, mivel a disznók kutyát tartanak; logikus.
De szemezgessünk is egy kicsit az albumról. A stúdióképessé tett „Premalac” című intro feleffektezett disznóröfögése mindjárt alaposan kicsapja a kezdeti kultúrkör biztosítékát, és boldogan nyugtázhatjuk magunkban, hogy nehezen megkeresett pénzünkért a legkiválóbb szórakoztató cikket vásároltuk.
Még fel se lélegeztünk, de máris elkezdődik vad bőgő és cimbalomszóval az együttes akkori legnagyobb slágere a „Böllér rap”, vagy közkeletűbb nevén a „Jajj de jó, jajj de finom…” című klasszikus. Miután észbe kaptunk, hogy ezt a refrént már hallottuk anno, kezdődik a „rap” „Jön a disznó, és az arca mosolyog…” itt két lehetőség van
1. áramtalanítom a magnót
2. hátradőlök és szakadok, mert nincs az az isten, hogy ezt komolyan gondolták.
Indul a disznó üldözése. „…kiröhög a disznó, kiesik a szája…” –mivan? A „dobjunk nagy hálót rája…plébános úr beakadt a bal lábába” sor igazán bajnok. Illuminált állapotban igencsak élvezhető kis track.
Folytatódik a spontán őrület egy „romantikus” dallal. Ez a "Muti meg".
"Muti meg, muti meg, mi van ott néked!\Hadd nézzem!
Odadom a sütim, ha majd megnéztem.
Nekem mér' van ott az, nekem nincs semmi,
A papától ezt még meg kell kérdezni.
Nekem mér' van ott az, neked mér' más ott?
Dugjuk el, mer' a hülye Pisti meglátott!"
Ehhez lehet egyáltalán hozzáfűzni valamit? És mindezt otromba gagyi héliumhangokkal. Tipikus „sose lesz vége” zene. Érdemes a végén a lalázást is figyelni.
Ezt a „Jöjj fel hozzám” című egyveleg követi. „nem lesz itthon anyám, disznót vág a tanyán” könnyeket csal a szemembe… ó de szar:) „fogaid épek, szép a hajad, kár, hogy a pörkölt beleragad”
Az agrár kult krémje már teljesen kikelt magából elvégre a hatodik track indul, és ez az én személyes kedvencem. Az „Álmom egy tanya” méghozzá a Táj-brék verzió. Az analóg szinti már szigorúan diktálja a mély basszust, és a műtaps ritmusát, majd rövid szintiréteg is beúszik. Végül a hadarós szövegnél elszabadul a pokol.
”Az istállóban tehenek lesznek, Jól tejelnek majd, ha Big Macet esznek.”, valamint a magyar zeneipar egyik legje:
„Az alkoholista Józsinak van egy vágy álma,
Szebb lesz a bőre, ha hempereg a trágyába'.
Gyönyörűbb látványt, nem festett Monet,
Megszárad a Józsi, bűzölög a gané.”
Azt hiszem valahol itt volt vége az A oldalnak és az elvetemültek már izgatottan rántották ki a hanghordozót, hogy megfordítsák. A normálisabbak pedig jobb esetben csak a kazettát b*szták a sarokba.
B oldalunk első száma a „Szüreti nóta” nevet viseli. Lakodalmas-rave a javából. Ez a fajta zene jellemző leginkább a mai Mc Hawer & Tekknő produkciókra. „sarokba rugdosom a babámat, pörgetem forgatom a kutyámat”. Ezt manapság is szívesen játsszák susogó gatyás playback-haknijukon.
Ezután Emergency House-t megszégyenítő epikus hardcore muzsika nyitja tágra dobhártyánkat. "Discotor!" Mivel ez is egy jellemezhetetlen szám inkább a szöveg beidézésével bíznám rátok az ítéletet:
„Discotor!Szablya!Disznó!Lavór!Perzselő!Húsdaráló! Oktán Pista! Turmixgép!Tekknő!Hurka!Kolbász!Szalonna!Tepertő!
Cupák!Csülök!Porcogó!Disznósajt!Discotor!
Everybody on Lavór!Hard-core!Rave!Tekknő!”
Azért kíváncsi vagyok hány napig tarthatott a brain-stroming mire előálltak ezzel a kreatív ötlettel. Nem tudom eldönteni, hogy remekbeszabott pszichológia vagy egyszerű hanyagság, hogy egyre retardáltabbak a számok az album előrehaladtával, mert ugye a fogyasztás és a buli vége felé már kevésbé szeretnénk filozófiai mélységekbe merülni és könnyebb kollektívan üvölteni, hogy:
„Édes kisfiam,
Ne légy rossz,
Olyan pofont kapsz,
Megőrülsz,
Egy irányba futsz,
Egy hétig,
Fal adja másikat,
Nyulat fogsz
Fiam! Mondom, nyughassál már,
mer' ha nem éred meg az ovodás kort,
letépem a fejed ! Huzzál anyádhoz,
oszt' őt boldogitsd !”
Ahogy ezt meg is tesszük a „Fijam” című számnál. És még mindig van tovább…
„Kicsi vagyok én”. Valamelyik régi Prodigy számból vághatták ki a hangminták nagyrészét. Bizony ezt már az „elfáradt” apukákat támogató gyerekek is danolhatják. Vagy nem?
„Kicsi vagyok én,
Majd megnövök én,
Mint a **** a gatyából,
Kidagadok én.
Kicsi vagyok még,
Majd megnövök én,
Ha egy kedves kicsi leány,
fogja a végét.”
Nem szoktam írás közben inni, de kezdem azt hinni, hogy ezek után szükségem lenne rá. De már itt is a vége. Az album utolsó két trackjét, amelyek csak borzasztó remixei a „Böllér rap” és az „Álmom egy tanya” számoknak megelőzi még egy rövid „Interludak” című szösszenet.
Köszönjük Tekknő!
Ha ajánlhatom, kizárólag kazettán vagy kazettarippen hallgassátok alkohol társaságában, valamint a leghangulatosabb, ha ritmusra színesen világító karácsonyfaizzókat nyelt hangfalakat kapcsoltok a hifihez, leírhatatlan.
1 megjegyzés:
Basszus, lemezboltos koromban rengetegszer hallgattuk anno 96ban. Szétröhögtük az agyunkat, ez már annyira szar, hogy jó.
Megjegyzés küldése